26ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προγράμματα

Το Σχολείο > Tάξεις > Τάξη Ε

E' ΤΑΞΗ ΣΧΟΛ ΕΤΟΣ 2012-2013
ΔΑΣΚΑΛΑ:
ΕΡΙΦΙΛΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚA
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ"
Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης εντάξαμε το πρόγραμμα της Σκυταλοδρομίας Ανάγνωσης
" Χωρισμένοι οι μαθητές σε ομάδες , διάλεξαν τα βιβλία που τους ενδιαφέρουν
" Ήρθαν και νέα βιβλία από τους ίδιους τους μαθητές
" Φτιάχτηκε η βιβλιοθήκη της τάξης και αρχειοθετήθηκε από τους μαθητές
" Δόθηκε ένα χρονικό όριο, ώστε κάποια ομάδα να βγει νικήτρια, σαν κίνητρο
" Επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη Χαλκίδας , όπου παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε αυτήν
" Σχηματίστηκαν δέντρα από τις ομάδες , όπου πάνω σε αυτά θα κολλήσουν φύλλα με κάποια αγαπημένα τους αποσπάσματα
" Η βιβλιοπαρουσίαση των βιβλίων θα γίνει στο τέλος του χρονικού ορίου που έχει δοθεί
" Δηλώσαμε συμμετοχή σε εκδήλωση της βιβλιοθήκης Χαλκίδας , που θα γίνει περίπου στο τέλος της σχολικής χρονιάς με θέμα "Φιλαναγνωσία"
" Κάθε ομάδα μπορεί να δραματοποιήσει ή να ζωγραφίσει ένα απόσπασμα από το αγαπημένο της βιβλίο
ΣΤΟΧΟΙ
o Εξοικείωση των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση
o Ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης
o Δραστηριοποίηση φαντασίας και εφευρετικότητας
o Γλωσσική καλλιέργεια και έκφραση
o Ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
o Αφηγηματική ικανότητα
o Ανάπτυξη συνεργατικής κ επικοινωνιακής ικανότητας
o Καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης
o Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη
o Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης
Το πρόγραμμα αποδείχθηκε εξαιρετικό, τα παιδιά το δέχθηκαν με ενθουσιασμό και ζήλο .Σε κάθε μικρό 'κενό' με πολλή χαρά , χωρίς να ερωτηθώ, βγάζουν τα βιβλία τους και αρχίζουν την ανάγνωση. Σε αντίθεση με τα περιοδικά και το Ίντερνετ , που συνήθως περιέχουν μικρά κομμάτια πληροφοριών ,ένα βιβλίο αφηγείται ολόκληρη ιστορία. Η ανάγνωσή του απαιτεί συγκέντρωση για μεγάλα χρονικά διαστήματα , βελτιώνοντας την ικανότητα των μαθητών για συγκέντρωση , συλλογή και συνδιασμό πλήθος πληροφοριών.
Το αποτέλεσμα του προγράμματος φάνηκε ήδη στον τρόπο έκφρασης των μαθητών στην παραγωγή γραπτού λόγου ή σε νοηματική αφήγηση κειμένου , ακόμα και στο λεξιλόγιό τους. Το πιο εντυπωσιακό , όμως, ήταν ότι μαθητές που δεν είχαν καλή σχέση με το βιβλίο ανέπτυξαν τέτοια επαφή και έδειξαν τέτοιο ζήλο, που με εντυπωσίασε!!!!


Υπομενού


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού