26ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προγράμματα

Το Σχολείο > Tάξεις > Ταξη Δ

26ο Δημοτικό σχολείο Χαλκίδας Σχολικό έτος 2012-2013 Δασκάλα Νέστορα Έλενη

Τάξη Δ΄

Μεσογειακή διατροφή - Ελιά

Με αφορμή την ενότητα "Ελιά" της Γλώσσας έγινε συζήτηση με τους μαθητές για το δέντρο της ελιάς, για τους καρπούς της και τα παράγωγά τους, όπως το λάδι, για την υγιεινή διατροφή και για την εφαρμογή των βασικών αρχών της στην καθημερινή ζωή τους.
Τα παιδιά έφεραν συνταγές αγαπημένων γλυκών ή φαγητών με βασικό υλικό το λάδι ή την ελιά και τις βάλαμε στον φελλοπίνακα της τάξης, με σκοπό να φτιάξουμε ένα μικρό οδηγό μαγειρικής. Κάποια παιδιά έφεραν και μοίρασαν στην τάξη κουλούρια λαδιού που είχαν φτιάξει από το σπίτι τους.
Παρακολουθήσαμε την παραγωγή λαδιού σε παραδοσιακό αλλά και σε σύγχρονο ελαιοτριβείο και στη συνέχεια, στα πλαίσια της παραγωγής γραπτού λόγου, τα παιδιά κατέγραψαν τα στάδια που είδαν αλλά και τις εντυπώσεις τους .
Επίσης συζητήσαμε και για άλλες χρήσεις του λαδιού, όπως την παρασκευή σαπουνιού και καλλυντικών κρεμών. Μερικά παιδιά μάλιστα έψαξαν και βρήκαν στο διαδίκτυο ανάλογες συνταγές και έδειξαν ενδιαφέρον ώστε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε σαπούνι στο σχολείο. Με αυτή την αφορμή καλέσαμε τη Μαρία Σκαρλή που διοργανώνει σεμινάρια παρασκευής φαρμακευτικών και καλλυντικών αλοιφών κλπ. με βότανα, να μας δείξει πώς να φτιάχνουμε το δικό μας σαπούνι με λάδι.
Ακόμα έχει προγραμματιστεί να φτιάξουμε λαδοκούλουρα στο σχολείο καθώς και να επισκεφτούμε το φούρνο της γειτονιάς και να φτιάξουμε ελιόψωμα.
Επεκτείνοντας τις δράσεις που αφορούν τις ευεργετικές ιδιότητες του λαδιού στη διατροφή μας, μιλήσαμε γενικότερα για τη μεσογειακή διατροφή. Δόθηκε ερωτηματολόγιο στα παιδιά για τις διατροφικές τους συνήθειες , αναλύσαμε την πυραμίδα διατροφής, φτιάξαμε όλοι μαζί μια μεγάλη για την τάξη και το κάθε παιδί πήρε από μια μικρότερη για το σπίτι του.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να συγκεντρώσει πληροφορίες για τα συστατικά των τροφών, είτε μέσα από το διαδίκτυο είτε από περιοδικά, βιβλία ή άλλο έντυπο υλικό.
Συνδέσαμε την έρευνα για τη μεσογειακή διατροφή και με το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος, όταν μιλήσαμε και για την αξία των οσπρίων στη διατροφή μας. Τα παιδιά έφεραν άδεια μπωλάκια γιαουρτιού, βαμβάκι και όσπρια (φακές, φασόλια, γίγαντες, ρεβίθια) και φτιάξαμε γλαστράκια για να δούμε την εξέλιξη των σπόρων σε φυτά. Όταν μεγάλωσαν αρκετά, τα φυτέψαμε σε μεγαλύτερες γλάστρες με χώμα και τώρα έχουμε ένα μικρό κήπο στην αυλή του σχολείου.
Επίσης έχουμε καλέσει τον Ευτύχη Μπλέτσα, γνωστό από την εκπομπή "Στην κουζίνα της μαμάς" να έρθει στο σχολείο μας και να μας μιλήσει για την αξία της μεσογειακής διατροφής.
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί ως το τέλος της χρονιάς όπου θα γίνει Βazaar με όλες τις "λαδοδημιουργίες" μας και στην τελική γιορτή θα δοθεί παράσταση με θέμα τη διατροφή.






















Προβολή πλήρους οθόνηςΠίσωPlayΕμπρός

Μεσογειακή Διατροφή

Προβολή πλήρους οθόνηςΠίσωPlayΕμπρός

Τρώγοντας κρουτόν και παξιμάδια λαδιου

26ο Δημοτικό σχολείο Χαλκίδας

Δ΄Τάξη

Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Από την αρχή της χρονιάς φτιάξαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης με βιβλία που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους και ορίσαμε το "λογοτεχνικό δεκάλεπτο" στην αρχή της ημέρας, όπου διαβάζουμε αποσπάσματα από αυτά τα βιβλία. Έχω επιλέξει να γίνεται αυτό πριν το ξεκίνημα των μαθημάτων, που τα παιδιά είναι ακόμα ήρεμα και συγκεντρωμένα και μπορούν να παρακολουθήσουν με μεγαλύτερη προσοχή.
Καθημερινά περιμένουν με αγωνία να ακούσουν τη συνέχεια της ιστορίας και πολλές φορές παίρνουν τα βιβλία στο διάλειμμα για να διαβάσουν τη συνέχεια μόνα τους.
Έχουμε φτιάξει καρτέλες δανειστικής βιβλιοθήκης και το κάθε παιδί μπορεί να πάρει κάποιο βιβλίο σπίτι του αφού σημειώσει στην καρτέλα του την ημερομηνία και τον τίτλο του βιβλίου.
Επίσης πήγαμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες έκαναν καταγραφή των βιβλίων σημειώνοντας τίτλους - συγγραφείς - εκδόσεις αλλά και ξεχώρισαν τα φθαρμένα από τα γερά ώστε να γίνει επιδιόρθωση.
Έχει προγραμματιστεί και επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Χαλκίδας για να γνωρίσουν τα παιδιά το χώρο αλλά και τον τρόπο που θα αναζητήσουν και θα συγκεντρώσουν πληροφορίες μέσα από τα βιβλία.
Ακόμη, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες έχουν αναλάβει να διαβάσουν ένα ορισμένο αριθμό βιβλίων σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στο τέλος αυτού του χρονικού διαστήματος κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στις υπόλοιπες ομάδες τα βιβλία που διάβασε είτε παίζοντας κάποιες σκηνές, είτε ζωγραφίζοντας κάτι που τους έκανε εντύπωση, είτε γράφοντας μια ιστορία με τους ήρωες των βιβλίων που διάβασαν.
Επιπλέον έχουμε καλέσει το συγγραφέα του "Τριγωνοψαρούλη" , Βαγγέλη Ηλιόπουλο, να έρθει στο σχολείο μας να τον γνωρίσουν τα παιδιά και να τους μιλήσει για τη δουλειά του.
Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας θα λήξει στο τέλος της σχολικής χρονιάς όπου κάθε παιδί θα πάρει βραβείο καλού αναγνώστη και θα δοθεί διάκριση στην ομάδα με την καλύτερη βιβλιοπαρουσίαση.




Φιλαναγνωσία

Προβολή πλήρους οθόνηςΠίσωPlayΕμπρός

Έρευνα στη βιβλιοθήκη του σχολείου

Αισθητική Αγωγή

Προβολή πλήρους οθόνηςΠίσωPlayΕμπρός

Όνειρα με Χαρταετούς και περιστέρια


Υπομενού


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού